Kik vezetnek jobban? A nők vagy a férfiak?
2017. december 17. írta: M.S.Annamária

Kik vezetnek jobban? A nők vagy a férfiak?

Bizonyára minden autót vezető személy számára ismerős a helyzet, mikor a minket hátráltató, párhuzamos parkolásban ügyetlenkedő, vagy épp az agresszíven, hátulról nyomuló, majd hirtelen előző személy autójába kíváncsian benézünk. Ki ő? Bárkit is látunk ott, legtöbbször a "Tipikus nő!" vagy "Tipikus férfi!" mondatok hagyják el a szánkat. Ezeket persze még sokan szeretik tovább fűszerezni további sztereotípiákkal mint a szőke, a nagyképű, apuci anyucija vagy akár a kis ember nagy autóval, és hát sorolhatnánk egészen sokáig, de legyen ez egy következő cikk témája, most maradjunk a nemeknél. 
A vezetési attitűdök, képességek statisztikai eredményei főként a hibázások, balesetek adatain alapszanak. Az biztos, hogy nem beszélhetünk egyik nem esetében sem egy általánosan jobb autóvezetési adottságról. Más-más erősségek és gyengeségek jellemzik mindkét nem képviselőit.

Éppen ezért talán a tökéletes cím így hangzana: Kik vezetnek rosszabbul? A nők vagy a férfiak?

A parkolás királyai

Ha megkérdezünk véletlenszerűen embereket, hogy mi erről a véleményük, talán a kedves Olvasó már magától is megtippelné az eredményt. A véleményfelmérések azt mutatják, hogy a férfiak önmagukat a nőknél sokkal jobb sofőrnek tartják. Hogy miért? Egyrészt feltételezhető, hogy a hímnem képviselői mint általában az életben, itt a volán mögött is szívesebben vannak vezető pozícióban. Másrészt az autómanőverezés egyik leglátványosabb része a parkolás, ahol bizony a nők többsége alulteljesít. Kutatások igazolták, hogy különböző hátterű, korú férfiakat és nőket összevetve a férfiak nem csak gyorsabb, de pontosabb parkolásra képesek.

Ingatag nők

A vezetési tudásukról megkérdezett nőknél nem állt fenn a férfiaknál tapasztalható magabiztosság, nem tartják magukat a férfiaknál jobb sofőrnek. Pedig nem egy olyan terület van, ahol ők stabilabb vezetőnek számítanak a férfiaknál. A női sofőrök statisztikailag megfontoltabb vezetőknek számítanak, emellett jobban látják előre, hogy a másik vezető mit tervez tenni. Ennek ellenére mégis él az az általános sztereotípia, miszerint a nők rosszul vezetnek. Egy ausztrál tanulmány nagyon látványos, szimulátoros kísérletben bizonyította azt, hogy miként áll a "gyengébbik" nem önmaga képességeihez. Ha egy szóval jellemeznénk az eredményeket, akkor az a bizonytalanság lenne. Azok a nők, akiket a szimulátoros vezetés előtt elláttak negatív sztereotípiákkal a női sofőrökkel kapcsolatban, kétszer nagyobb valószínűséggel okoztak balesetet a szimulátoros programban, mint azok, akik nem részesültek hamis, negatív információkban. Ez a kísérlet elég jól mutatja a sztereotípiák önképet és önbizalomhiányt romboló hatását, és azt is, hogy a nők önmagukba vetett hite bizony igencsak ingatag, ha vezetésről van szó.

Önbizalom és kockázatvállalás

Márpedig az önbizalom elengedhetetlen tényezője a magabiztos vezetési stílusnak. Ez az, amivel a legtöbb férfinak nincs problémája, sőt. A férfi sofőrök - vezetési kvalitástól függetlenül - általában magabiztos vezetők. Agresszívabban, kockázatvállalóbban, nagyobb sebességgel vezetnek, és többször ülnek volán mögé biztonsági öv használata nélkül, de ittas állapotban is. A férfiak autóbalesetben történő halálának kockázata ezekből adódóan kétszer magasabb a nőkkel összevetve (megtett kilométerre számolva).

A nők ütközésének többségét a megcsúszás és kanyarodás okozza, amit főként a figyelmetlenség és bizonytalanság okoz. A koncentrációt a mobiltelefon használata jelentősen csökkenti vezetés közben. Azt találták, hogy az, aki - akár kézben, akár kihangosítóval – telefonál vezetés közben, 4x nagyobb valószínűséggel okoz balesetet. És kik azok, akik ha lehet, állandóan tartanák a kapcsolatot ismerőseikkel telefonon? Hát persze, hogy a nők. Pontosan 63%-al gyakrabban telefonálnak autóvezetés közben, mint a férfiak. Éppen ezért nem szabad megfeledkezni arról, hogy habár a nők többnyire nem vadulnak és kockáztatnak veszélyes manőverekkel az utakon, azért a kockázatvállalásból ők is kiveszik a részüket a párhuzamosan történő beszélgetéssel és vezetéssel, amiben bár ügyesebbek általában mint a férfiak, mégis gyakran okoznak miatta balesetet.


Pszichológiai magyarázatok: az én autóm autóm, az én váram

A vezetés akarva-akaratlanul, de a férfiakból agressziót és versengést vált ki, míg a nőknél inkább óvatosságra törekvést. A pszichológia úgy vélekedik erről, hogy az autóvezetés a területfoglalás, az agresszív védekező viselkedés megmutatkozása lehet a férfiaknál, míg a nőknél a terület védelmezése és óvása a motiváció. Míg a férfiak "autós páncéljukban" megküzdenek a terükért, addig a nők kooperálnak.

Ha megnézzük, valóban lehet ebben valami, hiszen a férfiak számára a vezetés lehetőséget nyújt a férfi dominancia megmutatására: a gyorsaság a férfiasságot, az ügyes manőverezés pedig a rátermettséget mutatja. A nagy autó a hatalmat, míg a gyors az erőt szimbolizálhatja. Az agresszív viselkedés észlelése agresszív reakciót von maga után, mivel mindenki a saját territóriumát, épségét akarja megvédeni. Ugyanez játszódhat le az ösztönösség szintjén a férfiakban is egy-egy váratlan előzés, hirtelen bevágás hatására. És ha már ösztönösség, vajon mennyivel fokozódhat az imponálás célú kockázatvállalás, ha egy csinos nő ül a vezető mellett? Biztosan érdekes lenne egy erre vonatkozó kísérletet elvégezni, de a legtöbb férfi magába tekintve biztosan talál saját életében is erre vonatkozó példát.

És mi a helyzet a nőkkel? Ők feltehetően amíg a férfi verseng a többivel, az ő célja a háborítatlanság megőrzése. Többször viszik utasként a gyerekeiket, és ezért a védelmező attitűd a még óvatosabb autózással párosul. Szívesebben választanak általában nagyobb, erősebb karosszériájú, gyengébb motorral rendelkező autót, ritkábban hagyják el a sávjukat, és lépik át a sebességhatárokat. Feltehetően minden ilyen döntésüket a biztonságkeresés motiválja.

Evolúciós elképzelések

man and woman headEvolúció párti pszichológusok a vezetésnek azt az oldalát igyekeztek megfogni, hogy miben segíthették a túlélést az egyes nemek tipikus viselkedései, képességei?

A vadászó-gyűjtögető férfiaknak kockázatvállalásra volt szükségük ahhoz, hogy veszélyes helyzetben is célt érjenek. Különben nem tudtak volna élelmet szerezni. Sebességre és jó navigációs képességre volt szükségük a táplálékforrás megtalálása, a mozgó célpont bekerítésére, elkapása érdekében.

A nő, aki a szociális hálóért és a gyermekgondozásért volt felelős, folyamatosan párhuzamosan végezte a tevékenységeket. Ezért lehet jobb a multitaskingban, viszont ezért is érezhet folyamatos vágyat arra, hogy kapcsolatot tartson a környezetével (vezetés közben is telefonálva).

Hormonális befolyásolás

A néha meggondolatlannak tűnő, erőteljesebb és gyorsabb vezetési stílust a tesztoszteron szint is befolyásolja. Nem elég, hogy a férfiak ösztönösen is mutatnak hajlamot a vadabb, versengő vezetési stílusra, kutatások szerint a magas tesztoszteron szint tovább növeli a kockázatvállalás és agresszió mértékét, a konfliktus és veszélyes helyzetek keresésére való hajlamot.

Érdekes párhuzam, hogy azt találták, a menstruáció idején a női sofőrök sokkal óvatosabbak és biztonságra törekvőbbek, mint máskor. Mindez erősíti azt a pszichológiai feltételezést, miszerint mindkét nem számára vannak mélyen megbúvó, talán ösztönösnek is nevezhető késztetések, amik autóvezetés közben láthatóvá válnak.

Mik táplálják az elképzelést, hogy a nők gyengébb sofőrök?

Tim Falkoner, vezetésszakértő szerint az a sztereotípia, hogy a nők nem értenek a vezetéshez, valószínűleg a női egyenjogúság megszerzése előtti állapothoz vezethető vissza. Mivel régebben ritkaságnak számított a nő a volán mögött, így a mai, unisex világban is tartósan fennmaradt a kép, miszerint a női sofőr rutintalan, ügyetlen. Másik lehetséges oka a sztereotípiának, hogy ma az autós sport tipikusan férfi sport. Ennek két oka lehet: feltehetően a nők alacsonyabb kockázatvállalása miatt nem terjedt el a nők körében, másrészt a nők számára szociokulturális gátak is lehetnek ebben a sportágban.

 

És persze nem szabad elmenni amellett, hogy habár néhány képességbeli különbség (pl. parkolás, navigálás, figyelemmegosztás, helyzetfelismerés) felfedezhető a nemek között, mindezek érvényesülését számos egyéb tényező befolyásolja. Itt jön képbe a tapasztalat, rutin, illetve az egyéb, személyiségjegyekből és magánéletből származó egyéni különbségek.

 

Ha tetszett a cikk és szeretnél hasonlóan érdekes témákról olvasni, kövess minket a Facebookon

Forrás:

  • https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4721465/
  • https://blogs.psychcentral.com/healing-together/2011/07/men-and-women-drivers-the-gender-divide/
  • http://www.nbcnews.com/id/8545779/ns/technology_and_science-wireless/t/drivers-using-cell-phones-more-likely-crash/
  • http://www.theglobeandmail.com/globe-drive/culture/commuting/men-vs-women-who-are-better-drivers/article1389780/

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://7koznapi.blog.hu/api/trackback/id/tr9213507653

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Szalay Miklós 2017.12.18. 09:33:38

Tessék egy alapos és (szerintem) objektív összefoglaló a nemi különbségekről, arról, hogy milyenek a nők és a férfiak:

egyvilag.hu/temakep/052.shtml

Drednaught 2017.12.18. 09:55:56

Szerintem ez elég felszínes lett.
Egyrészt a férfiak hamarabb, gyorsabban és jobb eredménnyel szereznek jogsit, másrészt ők azok, akik már gyerekkorukban is autós játékokkal, videójátékokkal játszanak.
A jobb térlátás és fókuszáló képesség perdöntő, mert amit "multistaskingnak" eufemizáltál odafent, az valójában a koncentráció hiányát jelenti és ezt mindenki bőven igazolhatja. Gyakorlatilag egyfolytában telefonáló(női) soföröket látok mindenhol az utakon, amikből ugyan nem halálos balesetek lesznek(mint a szemétkedő, piás, drogos férfi soföröknél szokott), hanem több, kisebb anyagi kárt okozók, de sokkal könnyebben elkerülhető, felesleges balesetek.

De, ezek az eredmények mind átlagolásból jönnek, ami itt baromság, mert nem az átlag soför fog beléd menni, hanem egy konkrét ember egy konkrét szituációban. Minden vezetési szituáció egyedi és a szabálykövetésen felül két dolog tud biztonságot nyújtani: az autó uralása és az egyértelmű kommunikáció az úton és ezekben jobbak a férfiak.
Sőt, a férfias nők is!
Minél feminibebb egy nő, annál kevésbé érzem azt, hogy tudja mit csinál vagy hogy amit csinál, azt szándékosan teszi.

Végezetül a tájékozódásban is van egy hatalmas gap, ami számomra érthetetlen.
Azt gondolnánk, hogy a GPS-ek korában ez már alig jelent problémát, de nem, mert a térképolvasás sem egy női erősség.

Azt viszont be kell látnom, hogy a söför nemétől függetlenül szarul érzem magam az anyósülésen...

Macskavirág 2017.12.18. 10:23:28

Nálam axióma, hogy a nők sokkal nagyobb arányban rosszabb vezetők, mint a férfiak, tisztelet annak a nagyon kevés kivételnek. Sajnos a tapasztalat mondatja velem. Nemcsak evolúciós ok miatt lehet ez így, hanem neveltetésből adódóan is. Sok olyan helyzetem volt mind volán mögött, mind gyalogosan, amikor egyszerűen fel sem merült a női vezetőben, hogy márpedig neki kellene elsőbbséget adni. "Királylánykisasszony-szindrómásként" hozzá lehetnek szokva, hogy a pasiktól megkapnak mindent vagy nekik az alapból jár, de a közlekedésben nincs ilyen. A multitaskingot hagyjuk inkább, gyakran látni, hogy fülére tapadt telefonnal totál fogalmatlan a forgalomban (ez a férfiakra is vonatkozik). Gyalogosként még akkor sem merek lelépni a zebrára női vezető előtt, ha gyerekkel mennék át az úton (bízva benne, hogy legalább az anyai ösztön megnyomja benne a vészcsengőt - vagy fékpedált-), mert biztos lehetek benne, hogy nem fog megállni. Próbáld ki magad is, számold, hogy (nem lámpás) zebránál 10 megálló sofőrből hány lesz nő. A legrosszabbak az utakon a SUV-os nők, ők egy külön kategóriát képviselnek, menekülök előlük.

Emmanuel Goldstein 2017.12.18. 11:19:49

én, mióta átestem a nemátalakító műtéten, sokkal rosszabbul vezetek, és ez tény!

málé mackó 2017.12.18. 11:20:05

Miert kell nemi sztereotipiak szerint itelkezni meg mindig?! Mi az, hogy nem erosseguk a noknek a terkep olvasas?! Milyen kategoria a SUV-os nok?!

Szerintem vannak atlagos soforok, meg azok, akik magukat azon felulinek tartjak. Utobbiak csoportja nagyon nem veszi figyelembe, hogy nem mindenki szuletett egyforma skillekkel, es onmagat mindenki fole helyezi.

A jogositvany megszerzese pedig azt jelenti, hogy akinek van az teljesitette a normat, meg akkor is, ha ez megkerdojelezheto sokszor. Tudomasul kell venni a sokszinuseget az utakon mindaddig, amig az onvezeto autok at nem veszik az uralmat.
Ha felelmeitek vannak az uton, rakjatok a kocsiba egy-egy jo dashcamet, ami az igazat bizonyitja, barki is volt az induktora az adott helyzetnek.
Es NE tipizaljatok. Mert barki barmikor tud hibazni, meg akkor is, ha istennek kepzeli magat. Aztan az egeszet probalja kidumalni vagy a masikra kenni. Emberek vagyunk, nem tipikus nok vagy ferfiak.

incognito ergo sum 2017.12.18. 11:48:48

szerintem erre a kérdésre tök egyszerű a válasz.

csinálj két GFB tarifálást mindenben azonos paraméterekkel, csak az egyik legyen férfi a másik nő. az utóbbnak alacsonyabb a díja.

Macskavirág 2017.12.18. 11:54:53

@málé mackó:

SUV-os nők: anyuci a Trabantot nem érezné, nemhogy a behemót dögöt, amit azért használ városba járkáláshoz - amire egy kisautó is megtenné -, mert bemagyarázza magának, hogy csak az a biztonságos (fél az utakon? fél önmaga vezetési képességeitől?). A hamis biztonságérzet talán még bátorítja is. Mivel nem érzi a kocsit és a KRESZ-t is érdekesen értelmezi többnyire, ezért guruló időzített bomba az úton a közlekedés többi résztvevője számára.

Ahhoz nem kell skill, hogy kereszteződésben megadja másnak az elsőbbséget, zebránál megálljon, összezáródó sávban beengedjen maga elé stb. (vagyis kötelezően vagy udvariasságból lemondjon a maga elsőbbségéről). De leírom neked mégegyszer: tapasztalatból beszélek, az ilyen kihágások többnyire a nőkre jellemzőek. Mint ahogy a bunkó, tolakodó vezetési stílus azokra a férfiakra (is), akik német prémiumot vezetnek.

Mit ér a dascham, ha egy pancser / figyelmetlen / "felsőbbrendű" sofőr miatt halálos balesetet szenvedsz? Legfeljebb levetítik életed utolsó 5 percét a temetéseden, számodra az már nem oszt, nem szoroz. A mai magyar jogrendszer anomáliája miatt a szabálytalankodó - ha egyértelműen felismerhető a felvételen - feljelentést tehet ellened amiért lefilmezted és nem kell hozzá az, hogy nyilvánosan megoszd a felvételt. Agyrém.

Szerezz inkább tapasztalatot közvetlenül az utakon, de ne lepődj meg ha ennek során arra a következtetésre fogsz jutni, amiről írtam!

Macskavirág 2017.12.18. 12:17:43

@incognito ergo sum: az olyan mellékes apróságok ne zavarjanak, mint például a férfiak többet vezetnek, hivatásos sofőrök nagy része férfi stb (nagy számok törvénye...), üzembentartónak - pont az általad említett olcsóság miatt - női rokon van megjelölve, vagyis nem lehet a forgalomban ténylegesen részt vevő sofőrök vezetési képességeire, baleseti kockázataira ebből ténylegesen következtetni

Akármiértis 2017.12.18. 12:18:12

Nem rosszabb vezetők, csak az általános környezethez képest, ahol többnyire több a férfi autós. A fenti hormonális van dominacia dolgok miatt, egyszerű. Általában a forgalomban a hozzám hasonló viselkedést prediktálom. De a feltevés női vezető esetén elcsúszik. Néha már az a zavaró, mikor a női vezető elkezd férfiként vezetni, akkor bekerül a kavics az agy fogaskerekei közé és az zavar meg :D
De nincs ezzel gond és jó így ez ahogy van. Alkalmazokodni kell, azt élmény is lehet a vezetés, idegösszeomlás nélkül.

málé mackó 2017.12.18. 12:28:53

@Macskavirág: van tapasztalaom, de nem Mo-n vezetek. Ahogy ez a cikk sem a magyar valosagot irta le, az mar a kommentekbol adodott hozza. Es ez szurt nekem szemet.

Az altalam eddig vezetett SUV-okban mindig volt elol-hatul szenzor, sot, hatul kamera is, ezert egyaltalan nem tudom hova rakni hogy valaki nem erez ilyen autot. Nonszensz. Inkabb ez a vezetesi stilushoz kotodik, ami nem kotodik sem az altalad emlitett Trabanthoz, sem a noi szerepekhez.

Mielott besorolnal engem is a SUV kategoriaba, nem, nem ezt az auto tipust tulajdonlom. Terepre, vilagvegi roadtripekhez orommel kikolcsonzom, de varosba esszerubb valasztas egy kompakt, jo torestesztu auto.
Europai nagyvarosokban evek ota trend SUV-okat venni csaladi autonak, ezzel en egyutt is elek, es nem tartom kiugro tipusnak.

Halalos balesetem nem volt meg, de dashcam van mindket autonkban, mert sokan a 3-4 savos korforgalmakat sem tudjak rendeltetesszeruen hasznalni, es barmikor jol johet. Vagy barmikor, amikor akar en hibazok.
Esetleges halalos balesetkor a roncsbol kiveheto akar elolrol es hatulrol a kartya, majd lehet hasznalni bizonyitasnak a felvetelt. Ha en voltam a rossz oldalon, es a csaladom javara fordul. De tudom, hogy barmikor tortenhet valami az utakon, mert ez egy veszelyes tarsasjatek. Oda kell figyelni egymasra mindenhol a vilagon.

A dashcam nem csak halalos balesetekre valo, nem kell vegletekben gondolkozni. Te is elsz, pedig ahogy irtad teged sok SUV-os anya sodor elet-halal tulelesre gyalogoskent is.

A magyar problemara szerintem a legjobb megoldas talan a varos bekamerazasa es annak allando figyelese lehetne. De tudom hogy arrafele az allampolgarok biztonsaga annyira nem szamit, hogy erre kiepitsenek infrastrukturat, ami oket szolgalja.

A nem megadott elsobbseget pedig probald meg felvenni, lefotozni es elerni hogy
a., veszelyes a keresztezodes, mert allandoan problema az autok reszerol az elsobbseg megadas
b., vidd be a rendorsegre es jelentsd be az adott autost
c., biztos van valami kozlekedesi jogorvoslati segitseg, jogasz akarmi, ahol kozossegi erovel fel lehet lepni AZ elkovetok ellen (rendszam alapjan) es elerni valamit hogy biztonsagosabb legyen a hely gyalogosok szamara

d., maradjak kulfoldon, es eszegessem a kolbasz keritest, mert itt minden jobb.

De a cikk tovabbra sem a SUV-os anyukakrol, meg a terkepet nem olvaso nokrol szolt, hanem hogy melyik gender miben teljesit rosszabbul. Ha valaki nem adja meg az elsobbseget, az tok mindegy miben ul, nem fogja megadni.

Sajnos a SUV-okkal meg kell baratkozni az utakon, mert nagyon magas az eladasi ratajuk.
Ami engem zavar a SUV-okban, hogy a mogottem jovo magasan ulo fenyszorojuk teljesen elvakitja a kompakt autom tukreit a sotetben. Es ehhez eleg egy Nissan Juke, ami csak egy magasan ultetett apro karosszeriaju valami. Nevezhetjuk SUV-nak? Vagy az csak Quashqaitol kezdodik felfele?

BobAlice 2017.12.18. 13:19:13

Nyilvánvalóan a férfiak vezetnek rosszabbul nagy általánosságban. Hogy ezt sokan nem így gondolják, az a hülye, de magabiztos dilemmára vezethető vissza. A statisztikák szerint a férfiak okozzák a balesetek nagy részét, pont a kockázatkereső, vakmerő hozzáállás miatt.

Semper Fidelis 2017.12.18. 13:47:03

Aki szerint a nők jobban vezetnek, az még nem vezetett autót, az tuti.

Texas Monkey 2017.12.18. 14:24:05

@BobAlice: Ugye te sem az eszedrol vagy hires, "statisztikák szerint a férfiak okozzák a balesetek". Ugye a statisztika szerint a ferfiak magasan tobb kilometert vezetnek olyankor is amikor egy atlag no otthon csucsul a futott hazban, na persze hogy ok okozzak a tobb balesetet. Talan meg kellene nezni a megtett kilometer aranyat es ugy osszehasonlitani. Amit most mondatal az akkora baromsag mintha azt mondtat volna, hogy az 5 ev alattiak nem okoznak annyi balesetet mint a noi vezetok.
Dehat mit varunk egy elborul feministatol...?

tzi 2017.12.18. 15:20:01

Nőként azt látom, hogy a nők többsége fogalmatlan. Az esetek többségében ha valaki idióta, az bizony nő.
Ugyanakkor ismerek olyan férfit is, aki -bár van jogosítványa- még mindig úgy indul el, mint aki életében másodszor vezet és simán megállt a körforgalom kellős közepén mert hirtelen "bestresszelt" attól, hogy másfele ment mint kéne. Amúgy van autója, és vezet is, de csoda, hogy még él.
A 70-es táblánál masszívan 40-el tötymörgő szinte mindig szemüveges és/vagy kalapos 50+ Mekk Mester, az autópályára felsorolásnál 20-ra lelassító (anyám... nem egyszer meg is álló...) autóban 99%-ban bamba nő ül, és a 30 millás X6-Q7 vonalon mozgó kínai sofőröktől nemtől függetlenül csak a jó isten menthet meg minket.
Magánvéleményem szerint a nők azért is lehetnek gyengébb sofőrök úgy általánosságában véve, mert tényleg nem arra vagyunk ternírozva egy életen át, hogy "üld meg a lovat", inkább hogy ülj a herceg ölébe és ő majd ellovagol veled. A legtöbb nő akit ismerek nyűgként éli meg az egészet, és ha azt mondod neki, hogy vezetési élmény akkor kiröhög vagy hümmög. Aztán hogy ez most evolúció, vagy neveltetés azt nem tudom.

Azt viszont tisztázni kéne, mi számít "jól vezetés"-nek. Önmagában a balesetmentesség még nem sokat mond. Ha az agglomerációbéli faluszéli házadtól a faluközepi iskoláig hurcolod a gyereket meg néha kimégy a tescoba és ebből rakod össze azt az évi párezer km-et, akkor nyilván kisebb eséllyel balesetezel, mintha a téli szutyokban kéne a Cinkotai úton jönnöd-menned napi 3x, lehetőleg azért már sötétedés után (aki nem jár arra, 70-es tábla van, de ott már az 50 is relatív gyorshajtás...), ésígytovább. Ráadásul nem egyszer látni hogy egy baleset nem történik meg, mert a másiknak volt annyi tudása/lélekjelenléte, hogy megakadályozta.

Duplaxiii 2017.12.18. 18:45:45

Hölgyem, az egész megközelítése hibás!
Olyan elvi dolgokat akar ráhúzni a valójában törvényszerűségekkel igazloható dolgokra, ami egyszerűen nem értelmezhetők.
Induljon ki onnan, hogy miről is van szó!
Nem főzés, gyerekvállalás, bevásárlés, takarítás, nem a munkahelyi adminisztráció, azaz itt nem lehet PC alapú feminista nézőpontot alkalmazni.
Mert az akkor emberéletekkel játszik és gondolm nem akarja senki halálát a ostoba elvek miatt?
A autóvezetés a közlekedés egyik mellékhalmaza, ami ugyanakkor a legnépesebb amatör szereplőt tartalmazza.
Veszélyes üzem, de közben az emberi jogok miatt bárki résztvehet benne, akire az alapvizsgáit leteszi.
Teht, hogy ki hogyan és miért, az nem férfi és nő konfliktus, hanem alkalmasság! Kizárólag alkalmasság!
A veszélyes üzemben nem lehet elnézni a nyugodt, de lassú, megfontolt tevékenységet. Nem az a lényeg, hogy férfi vagy nő, hanem egy vészhelyezet ki milyen gyorsan és módszerrel kerül el!
A feminista vonal érthetően prüszköl, hogy kevés a női autóversenyző, a női pilóta stb. miközben bőven vannak, hiszen aki megfelel, az még inkább alkalmazzák a propaganda miatt.
Nem mocskos hímsoviniszta dolog, hogy a legkeményebb harcirepülők vezetését még kevés nőre bízzák rá, miközben minden más - harci, katonai !! - eszköz esetében rengetegen vannak.
A Forma 1-ben is voltak próbálkozások, vajon a mocskos hímsoviniszták állítják el a fékeket, a motort, hogy a női versenyzők lassabbak legyenek?
Tetszik vagy sem, sok olyan terület van, ahol nem lehet kvótalapján pozicíonálni.
Ha van 200% a 100%-ra és van 50%-nyi nő, akkor talán. De még így is kérdéses, hogy csak egy kvóta miatt alkalmazunk veszélyes üzemeeknél 102%--106%-os nőket, és dobjunk el rengeteg 120-140%-os férfit?
Ha egy nő családjának az élete ezen múlna, nem tiltakozna a magasabb értékűek ellen, ahogy zuhanó gépen sincs ateista.
.
Szóval a vezetés veszélyes üzem, itt ugyanúgy gond egy tutyimutyi szőkécske a mosolyával! És nem kell balestre gondolni, hanem a tutyimutyi az itt leírt izgága férfiakkal szemben a stílusa miatt akár várisméretű dugókat képes létrehozni, ami számszerűsíthető egészségügyi és gazdasági kár...
A parkolásnál leszarom, hogy ki hány percig próbálkozik. De ha a szűk úton teszi és ezzel 100 autóst tart fel, csak mert nem képes elvégezni egy alapműveletet, akkor lényegtelen, hogy férfi vagy nő az illető, le kell üvölteni a fejét!
.
Ja és a vezetés rutin, gyakorlás kérdése, de ha valakinek kevesebb az "alaja" az sokkal tovább küzd a minimumért is. És ez káros, tehát ne a jókat köpködjük, csak mert divat ma védeni a gyengét.

málé mackó 2017.12.18. 21:26:35

@Duplaxiii: Leuvoltes helyett esetleg megprobalhatsz segiteni neki a parkolasban, az sokkal hatekonyabb, ha mar varosmeretu dugo gyult fel miatta. Ha minden kotel szakad beparkolni helyette a sajat autojaval.

Valamint lehet hogy a lassu sofor azert lassu, mert kulfoldi. A kresz el-elter orszagonkent, es koran sem biztos hogy ha elutazol/atutazol idegenbe, akkor ott ugyanazok a szabalyok elnek. Es mi van akkor, ha valaki baloldali kozlekedeshez szokott, es 'jobb oldalas' orszagban kolcsonoz ki egy autot? A jogositvanya ugyanugy ervenyes, csak mindent at kell rendeznie fejben is, mikozben eleve masik kezre esik a valto. Ezek nem a parkolobol kikanyarodva rogzulnek, hanem menet kozben.
Egy kicsi tolerancia nem artana masok iranyaba, es ez nem a jok lekopkodese, hanem a jobb emberre valas folyamata.

incognito ergo sum 2017.12.19. 06:00:09

@Macskavirág:

1. A felsoroltak miképpen érintenék a jelentős tarifakülönbséget? Komolyan kérdezem.

Cégautók gfbjét másként számítják, a nőrokonok üzembentartóként megjelölése inkább csökkentené a tarifakülönbséget, a nagyon gyakorlott vezetők B10-ben vannak ahol már jelentéktelen a nők tarifaelőnye, stb stb.

2. A biztosítók, akik milliárdokat bukhatnak egy melléfogáson, mind butábbak lennének, mint te?

BobAlice 2017.12.19. 14:18:48

@Texas Monkey: Hát ezt beszoptad, mert pont a vezetők nemi arányaira levetítve állapítható meg a jelenség, azaz a férfiak aránylag is több balesetet okoznak.
De hát mit számítanak az adatok egy ilyen tesztoszteronvtól elborult majom számára, aki aztán végképp nem az eszéről híres.