"Gyógyszer nélkül akarom csökkenteni a stresszt"- Tudj meg többet az autogén tréningről
2020. február 04. írta: Frank Bozoki Eszter

"Gyógyszer nélkül akarom csökkenteni a stresszt"- Tudj meg többet az autogén tréningről

at.jpg

Sokan vannak, akik a gyógyszeres megoldások helyett a természetes eszközöket részesítik előnyben, ha az egészségükről van szó. Ha te is így gondolkodsz, akkor az autogén tréninget mindenképpen neked találták ki, hiszen egy olyan gyógyszermentes megoldásról van szó, ami bizonyítottan hatékonyan a stressz kezelésében, fizikai és mentális tüneteinek kordában tartásában. Olyan relaxációs technikákat tanít a módszer, amelyek által képessé válhatunk tudatosabban kezelni testünk jelzéseit és visszafordítani a stresszhez kapcsolódó testi válaszokat. Ha le tudjuk leállítani a szervezetünk automatikus „üss vagy fuss” (küzdj meg vagy menekülj) válaszát, visszatér a nyugalmi állapot. Ebben az állapotban a szervezet képes regenerálódni, amitől egyrészt helyreáll az érzelmi egyensúly, másrészt az immunrendszer is erősödik.

Néhány terület, ahol segít az autogén tréning:

  1. Csökkenti a szociális szorongást

Ha nehezen viseled magad körül a nagyobb társaságot, szorongató az új ismeretségek kialakítása, akkor sokat segíthet neked az autogén tréning azáltal, hogy egy-egy szorongató esemény előtt megtanít ellazulni, összpontosítani, és hatékonyan csökkenteni a pánik reakciót.

  1. Segíti a hatékonyabb testedzést

Abban is sokat segíthet az autogén tréning, hogy a testmozgás alatti izommunkád hatékonyabb és tudatosabb legyen, azáltal, hogy megtanulod szabályozni a légzésedet, több oxigént juttatni az izmaidba és fókuszáltabban végezni a feladataidat. A sport pedig köztudottan segít a feszültség hatékony leadásában.

  1. Segít a fóbiák és félelmek kezelésében

Olyan helyzetekben, amikor a viselkedésedet inkább a félelmeid, mint a racionális gondolataid irányítanák, sokat segíthet az autogén tréning abban, hogy tudatosan képes legyél saját erődből a félelmet keltő gondolatoktól a racionalitás vízére evezni.

  1. Önmagad vérnyomáscsökkentője lehetsz

Mivel az autogén tréning által megtanulod szabályozni a stresszhez kapcsolódó testi válaszaidat, a vérnyomásodat is megfelelő szinten tudod tartani.

Az autogén tréninget sokan úgy emlegetik, mint a nyugati világ meditációját. Az elmúlt 20 évben számtalan kutatás igazolta, hogy ez a mindenki számára könnyedén elsajátítható módszer hatékony a stresszhez kapcsolódó nehézségek kezelésében.

Február 6-i rendezvényünkön Galambos Attila pszichológus, autogén tréner válaszol a módszerrel kapcsolatos kérdésekre.  Gyere el és tudj meg többet TE is!

JEGYEK MÁR CSAK A HELYSZÍNEN, KORLÁTOZOTT SZÁMBAN!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://7koznapi.blog.hu/api/trackback/id/tr1915459064

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.